Voordeel langdurige samenwerking
Lisbeth en Monica werken al enkele jaren samen. Dat biedt verschillende voordelen, zeggen ze. ‘Ik vind het prettig om te werken met iemand die ik goed ken, die mijn ideeën en visie deelt. En voor de kinderen is het fijn om een vast gezicht te hebben’, zegt Lisbeth. Monica vult aan: ‘En doordat ik de school én de kinderen goed ken, is het voor mij makkelijker om aan te sluiten op de ideeën van school en maatwerk te bieden aan de groepen.’
Het uitgangspunt bij de projecten van Lisbeth en Monica is altijd om samenhang te creëren tussen verschillende vakken en verdieping aan te brengen in de lesstof die al wordt aangeboden. Daarvoor is een degelijke voorbereiding belangrijk, zegt Monica. ‘We vliegen niet zomaar een kant-en-klare activiteit in, maar nemen de tijd om te brainstormen: wat willen we dat het project opbrengt? En wat willen we dat het de kinderen oplevert? Wanneer de grote lijnen helder zijn, betrekken we het team erbij om onze visie en ons doel uit te leggen. Dat maakt het ook makkelijker voor de leerkrachten om in hun eigen lessen aan te sluiten op een project.’